Ερωτήσεις από την ποιήτρια Ελένη Χωρεάνθη

   Κύριε Κώστα Καπετανάκη η επαφή μου με την ηρωίδα του νέου '' Έπους'' στον.........

   

    Ήρθε ο καιρός,Γραμμική ''Κάππα''

    Είναι οι φωνές,οι φωνές των ψυχών στο μακρύ σοκάκι της πλάνης,κείτονται στο χώμα.Οι Θεοί

    αδιαφορούν δεν ακούν τις παρακλητικές φωνές των ψυχών,και οι ψυχές αναγκάζονται να παρακαλέσουν 

   τις Μοίρες.Αφήνουν ρωγμές μήπως και περάσει κάποιο φως,στο κόκκινο καλντερίμι των στεναγμών.

   Κι εγώ παραδίνομαι στις στιγμές της δημιουργίας.Οι φωνές ενώνουν τον πρωτοχρόνο με το μεταχρόνο.

  Αδιάφορο για τους διαβάτες του σύντομου ''δρόμου''.Κανείς δεν κοιτάζει το εικαστικό παραλήρημα.

  Είναι μονοπάτι φυγής

  Το παίρνω μαζί μου.Από ποιά τέχνη να αρχίσω.Γράφει,όλες οι τέχνες μαζί.Το μονόπρακτο,χίλιους ρόλους

  ''Σώπα'', περνάει ο Επιτάφιος των ψυχών,

  αλλάζει κάθε στιγμή και γράφει.Γράφει για τα αόρατα σημάδια και τάματα,σβησμένα τα τάματα,ανώνυμα

  τα ανθρωπωνύμια,όμως ολοζώντανα τα ''απολεσθέντα'',επιζώντα της νοσταλγικής ζωής του παραδείσου

  του φτωχού,όταν οι φωτοσκιάσεις αρχίζουν να φαίνονται στο χωμάτινο χαρτί του ασπρόμαυρου.

  ''Σώπα'',Το γράμμα

  Εικόνες γεμάτες φως,καυτές ανασαίνουν βαριά,να μου κοπεί η ανάσα.Είναι τόσο αισθησιακές,μυστηριώδεις

   λάμπουν τόσο,αφηγούνται το ηλιακό τραγικό φως,το προσκηνούν ηδονικά.Εδώ υπάρχει το μυστήριο

   πώς το φως προσπαθεί ''Για'' την ήττα της σκιάς.Οπαδός της εικονολατρείας του υπαρξισμού το άφωτο φως

   στο σύνορο της μεταφυσικής,αιχμαλωτίζει τις εικόνες,μικρό το φως,μαγάλη σκιά,μεγάλο το φως μικρή η σκιά

  αέναη η φωτοσκίαση,αλεπάλληλη η ''σύγκρουση''  

  Αιχμαλωτίζονται οι εικόνες,στη σαγήνη,αιχμαλωτίζονται στην ενδοσκόπηση,χωρίς να φορούν τις μάσκες

   Βγάζουν τις μάσκες των ρόλων,γιατί ξαφνικά σιωπή κι ακινησία,από την εξαντλητική ''ένταση'',γιατί ήρθαν

   τα νεφελώματα του γαλαξία γεμάτα αστερόσκονη από τη μήτρα του σύμπαντος,που γεννά αστέρια με την

   ταχύτητα του φωτός.Επικρατεί μια αδράνεια ένδον εξαιτίας του λήθαργου της στιγμής,από το μεγάλο 

   ξάφνιασμα.Όταν έρχεται το άφωτο,η ύλη βρίσκει το φως.Ατελείωτο το''Γράμμα''στο δράμα.Πόσο γρήγορα

   αλλάζουν όλα στον άχρονο χρόνο.Να τα προλάβει,να τα καταγράψει όλα αυτά το'' Έπος''

   Δεν εξαντλώ το θέμα ΄΄Γιατί''τους χρησμούς θέλω ανεκπλήρωτους,για να έχει μέλλον και η ποιητική.

   ''Γιατί''να αφουγκραστώ τη γνωστή σκέψη της παλιάς σοφίας και να την κρατώ  στην ολόκληρη ζωή    

   Σώπα,άκουσε την καρκινική σκέψη

   Δεν ξέρω αν θα ολοκληρώσω τη διατύπωση.Είναι αυτό το ''κάτι''που απομένει,δεν θέλει να τελειώσει

   το έργο,γιατί πώς θα μπορέσει το ερχόμενο,να φτάσει στο μη ερχόμενο.Αυτό ψάχνει η ποιητική,

   θα το φτάσει.Και το περιμένω,και όλο το περιμένω,και ξανά και ξανά,και έρχεται αυτό που είναι,

  που είπαν,που είδαν,που διάβασαν.που έμαθαν,και ποτέ δεν έρχεται αυτό που περιμένω,και μετρώ

   το χρόνο,κάθε πρωί μετρώ,και ξανά μετρώ,και δεν έρχεται,ποτέ δεν θα ρθει.Είναι θέμα ελευθερίας

   Όταν η ελευθερία δεν είναι ελεύθερη,τότε δεν υπάρχει ελευθερία

   Σιωπή θα με ακούσω

   Όταν σωπαίνει η σιωπή αυτό αποθηκεύεται και το φορτίο είναι πολύ βαρύ    

   Σώπα,τώρα ακούω τη φωνή

   Είναι η φωνή του κοριτσιού που μου λέει, Ξύπνα,κικιρίκου να συνεχίσω το '' Έπος'' ,και αρχίζω τα γαλάζια

   και τα ροζ,και πάλι τα γαλάζια και τα ροζ,και να ο έρωτας ο ανέστιος να σε τιμωρήσει,βάτος καιομένη

   μη κατακαιομένη.Σε κοιτάζει από ψηλά,κι ενώ ετοιμάζεσαι να προβάρεις τη γεμάτη από αστερόσκονη

   αστραφτερή φορεσιά,για το ''γύρο του θριάμβου'',αναπάντεχα ενδύεσαι τα κουρέλια της ήττας και της

   αιχμαλωσίας,για το ''γύρο του θανάτου''.Αυτός ατάραχος,γιατί ξέρει ότι ο νικητής τα παίρνει όλα,παίρνει

   και το ''ηθικό πλεονέκτημα'',και να πάλι η φτωχιά κοπέλα να κρατά το γράμμα.Βάζω στο φάκελλο το

   άσπρο χαρτί,το στέλνω σε ανώνυμη διεύθυνση των ανθρωπωνυμίων.Το ξέρω,δεν είμαι η μονογενής

   η απεσταλμένη,που θα άρω τις αμαρτίες,και θα τιμωρήσω όσες παραβιάζουν την αρετή του πένθους

   Άκουσα τις κραυγές της οδύνης,να θέλουν να μεταρυθμίσουν την πίστη τους,χωρίς να φοβούνται ότι

   αμαρτάνουν.Το λέω,για να με ακούσουν όλοι,για να εργαστώ ήρθα στο ''Λάκκο'' του Κλαυθμώνος,με

   τους περιθωριοποιημένους,που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα,τους απειλούμενους από την κοινωνική

   καθωσπρέπει τάξη του πρωτοκόλλου της Σιών.Και,να μεταλάβω θέλω πριν''λερώσω'',μπροστά από

   το ιερό της Σιναϊτικης εκκλησιάς

   Υ.Γ. Η Θεία τεχνη,η Αγία τέχνη,θα ''σώσει το αγίασμα.Είναι η θρησκεία με τους δικούς της Θεούς

    Θα ''σώσει'' το ασσόδυο της ζωής.Κι αν τώρα,δεν υπάρχει ''απάντηση''για το τέλος χρόνου της ύπαρξης,

    κι αν υπάρξει απάντηση στο μέλλον,η τέχνη είναι αυτή, που θα απαντήσει στο ''χωρίς απάντηση''

   Υ.Γ.στοΥ.Γ. Ευτυχώς που υπάρχει η τέχνη,για να ανατρέπει τα ΄΄θέσφατα'',από όπου κι αν προέρχονται

    αυταπάτη της αυταπάτης των κυρίαρχων βεβαιοτήτων

   Επιμύθιο.Όταν πήγαινα στα Πρότυπα Σχολεία, μικρό παιδί,με έβγαζε ο δάσκαλος να ζωγραφίζω

   στον πίνακα μια ζωγραφιά,που θα ζωγράφιζαν μετά τα άλλα παιδιά εξ αντιγραφής.Ο συνήθης

   ύποπτος.Έλα παιδί μου Κώστα να ζωγραφίσεις ένα άλογο,για να το ζωγραφίσουν μετά τα άλλα

   παιδιά.Συνένοχος και θύμα του εγκλήματος,στο μάθημα των Τεχνικών,όπως το έλεγαν τότε.

   Γύρναγα στο θρανίο.Ο δάσκαλος να φωνάζει.Σκούρο καφέ το σώμα,και ανοιχτό καφέ η χαίτη.

   Εγώ τα δικά μου άλογα κόκκινα, κίτρινα, πράσινα.Με έβλεπε ο διπλανός μου και μου έλεγε

    Έτσι και σε δει την έχεις ''βάψει''.Τί λέτε εσείς εκεί κάτω.Τίποτα Κύριε,λέμε ότι τα άλογα αυτά

     θα τα χαρίσουμε στα μικρά μας αδέλφια.Είπα κι εγώ να κατέβω να δω τί κάνετε.''Θεός φυλάξοι''

     ''τα πράσινα άλογα''

                                                                                             ΤΕΛΟΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

                         ΑΡΘΡΑ ΣΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

       Φυλλάδιο 1998   ''ΤΟ ΜΑΥΡΟ '98''  και.....''Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ''

  Η τεχνολογικά προχωρημένη κοινωνία μας,μετατρέπει γρήγορα τους περισσότερους ανθρώπους και τους ετοιμά

ζει να καταποντιστούν σε μια '' κουλτουρα σιωπής''.Χαρακτηριστικό της δικης μας πρακτικής είναι ένας ανυπόφορος

βερμπαλισμός, μια λογοκοπία που παρακάμπτει την ουσία των προβλημάτων και ΔΕΝ τα αντιμετωπίζει κατά πρό

σωπο.Η λεξικρατεία προέρχεται κυρίως από την έλλειψη δημοκρατικής εμπειρίας.ΜΑΘΑΙΝΕΙΣ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

όταν ασκείς τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.Όταν φτάσουμε σε μια τέτοια στάση,ανάμεσα στα λογια και τα έργα τότε μοναδική σωτηρία παραμένει να αρχίσουν οι άνθρωποι από την αρχή,ωστε να πάρουν μια νέα κριτική στάση απέναντι στα

προβληματά τους.Πιστεύω ότι μπορούμε, να πάρουμε τα θετικά του κόσμου που κληρονομήσαμε και να τα μεταφέρουμε στόν κόσμο που θα κληρονομήσουν τα παιδιά μας.Να ξεκαθαρισουμε τις αληθινές ανάγκες από

τις επίκτητες.Χρειαζόμαστε μια αξιοπρεπή ανθρωπινη στάση ζωής.Αυτή τη στάση,μόνο ο κάθε ένας προσωπικά

μπορεί να πετύχει προς χάριν του κοινωνικού συνόλου.....κ.τ.λ.

Υ.Γ. Η ηθική του μέλλοντος είναι η αισθητική καλλιέργεια του ατόμου..

  Κ . ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ -ΖΩΓΡΑΦΟΣ-ΓΛΥΠΤΗΣ-ΧΑΡΑΚΤΗΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ-ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

 2ΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ      

          

        ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Εφημερίδα '' ΤΟΛΜΗ ''  24 Νοεμβρίου 2000

    '' ΑΠΟ  ΤΗ  ΘΕΩΡΙΑ  ΣΤΗ  ΠΡΑΞΗ  ΚΑΙ  ΠΩΣ.....ΔΕΝ  ΤΗΝ  ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ.....''

''Η εικαστική Τέχνη στο Νηπιαγωγείο'', είναι το θέμα της σημερινής επιμορφωτικής συνάντησης των νηπιαγωγών της20ης περιφέρειας. Ο Σχολικός Σύμβουλος και εικαστικός της 2ης περιφ.πρωτοβ/ας εκ/σης θα αναπτύξει

το θέμα ''από τη θεωρία στη πράξη και πως δεν την εφαρμόζουμε''.Ο κ.Καπετανακης μεταξύ άλλων,σημειώνει για την

αισθητική καλλιέργεια των μικρών μαθητών.''Και όμως η ηθική του μέλλοντος είναι η αισθητική καλλιέργεια του

ανθρώπου.Πάλι θα πείτε.....Διδάσκεται η τέχνη; Όχι, δεν διδάσκεται.Η αληθινή τέχνη δεν διδάσκεται...Γεννιέται,ένα

πρωί....ανεπαισθήτως.Όπως η κυκλαδική και η μινωική τέχνη, Και το σχολείο  τι κάνει;ΔΕΝ έχει σαν αποστολή να

βγάλει,ούτε Καβάφη,ούτε καλλιτέχνη που να φθιάξει ''πρίγκιπα με τα κρίνα''.Να ευαισθητοποιήσει θέλει τα παιδιά

Γιατί τα παιδιά μόνο σ'αυτό το μάθημα δημιουργούν. Μόνο σ'αυτό το μάθημα,είναι τα ίδια τα παιδιά..είναι ο ίδιος

ο εαυτός τους.Στα άλλα μαθήματα είναι ο εκπαιδευτικός.Γιατί λοιπόν αυτό το μάθημα να το κάνουμε σαν ορθογραφία

και Γραμματική και να προσπαθούμε να κατευθύνουμε τα παιδιά σε έτοιμες και προκατασκευασμένες φόρμες;ΟΧΙ

τετράδια ,βιβλία,έντυπα έτοιμης εικαστικής ύλης.Κάνουν πολύ μεγάλο κακό στα παιδιά.Το παιδί σ'αυτή την ηλικία

[διανοητικός ρεαλισμός] βλέπει με τα''μάτια'' της ψυχής του.Ας το αφήσουμε λοιπόν  να βλέπει με αυτά τα μάτια

τον πανάσχημο κόσμο μας.Τον κόσμο της ''ΚΑΜΕΝΗΣ ΓΗΣ'' των μεγάλων,που θα κληρονομήσει.Ας του δώσουμε

την ευκαιρία να τον αλλάξει.Κάποια μέρα ίσως μπορέσει να δημιουργήσει,ένα κόσμο καλύτερο.............

          KΩΣΤΑΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ  ΖΩΓΡΑΦΟΣ- ΓΛΥΠΤΗΣ- ΧΑΡΑΚΤΗΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

         ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 2ΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΡΩΤΟΒ/ΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

 

  ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΦΩΝΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ   Εφημεριδα Μεσογειος 23/11/2001

Επιμορφωτική ημερίδα εκπ/κων ειδικής αγωγής πραγματοποιείται σήμερα στο Ειδικό Σχολείο Κωφών.

Εισήγηση τού Σχολικού Συμβούλου κ.Καπετανάκη Κων/νου με θέμα''Ο εικαστικός χώρος.στα παιδιά με ειδικές ανά

γκες.Ο κ.Κ.Καπετανάκης,ζωγράφος και γλυπτης θα θίξει ένα σοβαρό θέμα που έχει σχέση με το χώρο τέχνης για παιδιά με ειδικές ανάγκες.Όπως σημειώνει ο ίδιος,συνοψίζοντας την εισήγησή του,''καθυστερημένα'',απροσάρμοστα'',

''ελαττωματικά'',δυσπροσάρμοστα'',''αποκλίνοντα'',είναι μερικές από τις ονομασίες που χρησιμοποιήθηκαν κατά καιρούς,προκειμένου να χαρακτηρίσουν αυτά τα παιδιά.Η προτίμηση για μια ονομασία,δεν είναι μόνο θέμα αισθητι-

κής,αλλά η ονομασία όπως π.χ.''καθυστερημένα'',φανερώνει κυρίως τη στάση που έχουμε απέναντι σ'αυτά τα παιδιά

εμείς οι φυσιολογικοί.Να θυμηθούμε εδώ,ότι οι Σπαρτιάτες ,τα έριχναν στο Καιάδα.Σήμερα τα λέμε ''ειδικά παιδιά'' ή'' 

 άτομα με ειδικές ανάγκες''.Ασχετα αν η απόκλιση  είναι και προς τα ''πάνω'',από τη μέση νοημοσύνη,ο όρος''ειδικά παιδιά'',δηλώνει κυρίως τα παιδιά,προς τα'' κάτω'',από τη μέση νοημοσύνη,γιατί είναι και τα περισσότερα σ'αυτή την

κατηγορία.Επίσης αξιοσημείωτο είναι ότι,εκτός από τα παιδιά που αποκλίνουν από τη μέση νοημοσύνη,στα ''ειδικά παδιά'' ανήκουν και τα παιδιά με διαταραχές στην όραση, ακοή, λόγο,μάθηση, συμπεριφορά και σωματική αναπηρία

Το σχολείο τι κάνει σήμερα;Λειτουργεί σαν οδοστρωτήρας,που ισοπεδώνει ''τα πάντα'',ή σαν θερμοκήπιο που απομο-

νώνει ''τα πάντα'';Όλοι'' μαζί'',έξυπνοι,κουτοί, ευαίσθητοι, αναίσθητοι, φυσιολογικοί,καθυστερημένοι,τυφλοί,,βλέποντες,

κωφοί,κωφάλαλοι,ακούοντες,αρτιμελείς και ανάπηροι,όλο αυτό το ''μωσαικό'',διαβάζει τα ίδια βιβλία;Όχι.Πρέπει να εφαρμόζει εξατομικευμένα προγράμματα διδασκαλίας,γιά να έχει θετικά αποτελέσματα στην αγωγή των παιδιών

αυτών.Εμείς θα οριοθετήσουμε το θέμα μας,στις ατομικές διαφορές [Α.Δ.]των μαθητών.Θέλουμε κοντά μας τα ειδικά

παιδιά και οδηγός μας είναι η αγάπη [Pestalozzi,Decrolly,Montessοri]για τα απροστάτευτα μέσα στο ''χώρο''ειδικά

παιδιά.Πώς θα γνωρίσουμε την αγάπη;Συμμετέχοντας στη ζωή.Να νιώθεις την ανάπτυξη, την ομορφιά του κόσμου

που θα αφήσεις με το θάνατο,τους ανθρώπους,τα λουλούδια, τα δέντρα.....Άγγιξε,χάιδεψε,αγάπησε.Κάθε στιγμή

που ζεις αλλάζεις.Μπορείς να δίνεις και να παίρνεις συνεχώς.Ποτέ δεν τελειώνει.Πάντα υπάρχει κάτι παραπέρα...

Όσο περισσότερα βλέπεις σε ένα λουλούδι,τόσο περισσότερα υπάρχουν.Ακούς στούς ''ύμνους του Πάσχα'''τον νυμ-

φώνα σου βλέπω κεκοσμημένον''....και σε οδηγεί στο Θεό.Aκούς μια σονάτα του Μότσαρτ και σε οδηγεί στο υπερπέραν.Ακούς ένα τραγούδι και μια δοξαριά του Φουσταλιέρη και σε οδηγεί στους γαλαξίες.Αγγίζεις ένα έργο

τέχνης και σε απογειώνει.Βλέπεις στο θέατρο ''Πλούτο'' ή'' Αντιγόνη'',διαβάζεις ένα ποίημα και μαθαίνεις να αγαπάς.

 Άν αγαπάς έναν,αγαπάς χιλιάδες...  Και καταλήγει...

 '' Ή εισήγηση επιχειρεί να τεκμηριώσει του λόγους για τους οποίους η ''τέχνη''είναι και πρέπει να θεωρείται ώς απο-

λύτως αναγκαία για την αισθητική καλλιέργεια του παιδιού.Η προσέγγιση αφορά στις κοινωνικές,πολιτιστικές και παιδαγωγικές συνθήκες που επικρατούν στη σημερινή κοινωνία,καθώς και τη δυναμική που αυτές αναπτύσσουν

στον άνθρωπο.Επιχειρείται επαναπροσδιορισμός της ένοιας της ''τέχνης'' ,για την οποία ο εισηγητής πιστεύει,ότι είναι

καθοριστική για την εξέλιξη του ανθρώπου.ΓΙΑΤΙ,η τεχνολογικά προηγμένη κοινωνία μας,προετοιμάζει τους ανθρώ-

πους,να καταποντιστούν σε μια'' άφωνη κουλτούρα''.ΓΙΑΤΙ,ο άνθρωπος πηγαίνει προς το ΨΕΥΤΙΚΟ,κατευθείαν προς το ΨΕΥΤΙΚΟ μέγεθος,την ΨΕΥΤΙΚΗ δύναμη,την ΨΕΥΤΙΚΗ αρετή,τον ΨΕΥΤΙΚΟ άνθρωπο,χωρίς να σκέφτεται....ΓΙΑΤΙ

 η τεχνολογία σαρώνει κάθε ουμανιστικό στοιχείο στη ζωή μας.ΓΙΑΤΙ,η εποχή μας ευνοεί με τρόπο σκανδαλώδη την

ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας σε βάρος της πολιτιστικής ανάπτυξης.ΓΙΑΤΙ,το ευαίσθητο άτομο,χαρα-

κτηρίζεται αδύναμο και το συναίσθημα θεωρείται πολυτέλεια.ΓΙΑΤΙ, το σχολείο σκοτώνει αισθητικά τα '' Πουλιά....

ΓΙΑΤΙ, πνίγει την παιδική αθωότητα..''.Τίς πταίει'' λοιπόν; Φταίει η γνώση που προσφέρεται στο σχολείο; Το σχολείο

δεν πρέπει να περιορίζεται, μόνο στην κάλυψη πρακτικών αναγκών,αλλά να αποτελεί και στοιχείο καθαρής πνευμα-

τικήςδραστηριότητας,δηλαδή γνώση καθαρή,ανιδιοτελή που σ'αυτή οι Αρχαίοι Έλληνες,με το αλάθητο κριτήριό τους

έδωσαν προτεραιότητα,γιατί απέβλεπαν,όχι στον υλικό πλούτο,αλλά στην δημιουργία ανώτερων ανθρώπων

Πρωταρχικός στόχος λοιπόν του σχολείου ,είναι να αντισταθεί .Να αντισταθεί σ'έναν ανυπόφορο''βερμπαλισμό''  ''κα-

τανάλωσης'' και λογοκοπίας που παρακάμπτει την ουσία των προβλημάτων και δεν τα αντιμετωπίζει κατά πρόσωπο.

.

        ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ-ΓΛΥΠΤΗΣ-ΧΑΡΑΚΤΗΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

          ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 2ΗΣ ΠΕΡΙΦ. ΠΡΩΤΟΒ/ΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

 

  Ημερίδα εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.Εφημερίδα ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ  23 / 11 /2001

 ''ΜΕ ΕΙΔΙΚΟ ΒΑΡΟΣ''        Ο εικαστικός και σχολικός σύμβουλος k.Kαπετανάκης θά αναπτύξει το θέμα............''Η  ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ  ΤΕΧΝΗ , ΣΤΑ  ΑΤΟΜΑ  ΜΕ  ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ''

 

 Για τους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής. Εφημεριδα ΠΑΤΡΙΣ 23/11 / 2001                                                Ο κ. Κ. Καπετανάκης  ζωγράφος και σχολικός σύμβουλος θα αναπτύξει το

θέμα : '' TEXNH ΜΕ ΕΙΔΙΚΟ ΒΑΡΟΣ ''.......................................................

 

     Αρχισαν οι ημερίδες για την εικαστική αγωγή,με εκπαιδευτικούς..Εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ 29/11/2001

 Τριακόσιοι νηπιαγωγοί θα παρακολουθήσουν τις ημερίδες για την ''Εικαστική Αγωγή''που διοργανώνει η19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής.Ο Σχολικός Σύμβουλος της 2ης Περιφέρειας Π. Ε. Ζωγράφος κ. Κώστας Καπετανάκης, θα αναπτύξει το θέμα ''Η δημιουργική τέχνη και η μεθοδολογία της''..............